Veni Markovski Writes About Life | Мисли на Вени Марковски за живота
Вчера подкрепихме официално Ивайло Калфин, Кристиян Вигенин и още кандидати за евро-депутати.
Направихме го, защото споделят ценностите на организацията, а и защото не се занимават с Интернет конюнктурно, поради идващите избори.
В качеството си на вице-премиер, отговарящ за телекомуникациите, външният ни министър Ивайло Калфин има редица постижения, които нито един политик преди него не е достигнал: пусна си блог (2006 г.), беше домакин и помогна за организирането на няколко международни срещи в областта на Интернет; Министерството на външните работи публикува съдържанието на сайта си при условията на “Криейтив комънс” (2007 г.), започнаха да използват софтуер с отворен код на част от сървърите си и т.н., и т.н.
Редица медии са отразили подкрепата ни, сред тях “Новинар“, “Дума“, “Стандарт”, “Монитор“, “Сега”, “Класа” и др.
На този фон ми звучат странно дошли до мен призиви да подкрепим и политици като Минчо Спасов. Може би хората, които четат, но не мислят и не разбират, не са наясно, че подкрепяме кандидати за евро-депутати, по конкретен повод и с ясни причини. Минчо Спасов е заслужил отдавна нашето уважение, но той не е кандидат за евродепутат.
Отделно Калфин има заслуги и за създаването на позицията “Национален координатор по киберсигурност” – факт, от който България тепърва ще черпи позитиви. Да, знам – хората у нас не обичат добрите новини, но това е техен проблем, а не наш.
[powered by WordPress.]

24 queries. 0.923 seconds
May 25th, 2009 at 21:01
Не знам дали сте обсъждали с г-н Вигенин опитите за следене в интернет, но във Facebook той защитаваше идеята, че какво лошо има в следенето, след като няма какво да се крие. Аке желаете мога да намеря и конкретното URL за да не съм голословен. Как се вързва това със споделяне на ценностите на ISOC ?
May 25th, 2009 at 21:02
Да, пуснете ми линк, моля. Ако има нужда, ще го попитаме и ще поискаме да уточни какво мисли по темата.
May 25th, 2009 at 22:23
Извинете, че писах в друга тема!
На фона на тези публикации:
http://blog.veni.com/?p=1565
http://blog.veni.com/?p=1416
Не мислите ли, че Атанас Чобанов има значително по-големи заслуги за българското интернет общество и спонтанна демокрация, въпреки че никога не е имал пропорционална власт?
May 25th, 2009 at 22:25
Новият вид на Facebook не ми помага особено да намеря въпросния диалог с Кристиян Вигенин. Все пак, ако наистина ще сте така любезен да сте посредник в това да разберем какво е отношението на Кристиян Вигенин и Ивайло Калфин относно следенето в интернет, аз а и много други хора ще са ви много благодарни.
May 25th, 2009 at 22:43
Г-н Цветков, едва ли едно URL ще промени нещо. доколкото си спомням блога на Калфин се поддържаше до лятото на миналата година. За сайта на МВнР с г-н Марковси вече коментирахме, сега е на ред, две години по-късно да каже до какво толкова доведе решението им за КК? Когато една гражданска организация се захваща с участие в политиката е добре освен да познава Конституцията, така и да намери сили да покаже сериозни мотиви, ако са истински – още по-добре.
May 25th, 2009 at 23:04
Калоян,
мисля, че за следенето в Интернет те се изказаха достатъчно ясно вчера. Аз лично съм взимал отношение по темата, “Интернет общество” организира и кръгла маса с участието на Народното събрание, ДАИТС, полицията и експерти; миналата година през септември. Ако имахме съмнения, че тези кандидати за евродепутати не споделят нашите виждания, нямаше да ги подкрепим.
Г-н Белев, за КК мога да говоря много дълго, но в този късен час предпочитам да си почина след дълъг и напрегнат ден.
Що се отнася до г-н Чобанов – не го познавам добре, но и не е искал подкрепа, за да се запознаем – както с него, така и с дейността му. По принцип ние не подбираме политиците, които подкрепяме, по цвят или партийна принадлежност, а по това какво са правили. Затова споменах, че един Минчо Спасов, например, би могъл да бъде подкрепен. А един Ники Василев, например – хич не ми се вярва.
May 25th, 2009 at 23:13
Г-н Марковски, благодарение на г-н Огнян Младенов ви показвам тази статия от Днес.бг:
“Ивайло Калфин: И аз нямам нищо против да ме подслушват”
http://www.dnes.bg/article.php?id=58409
Това показва обратното на това, което “Интернет Общество” зае като позиция. Публикуваното е от Октомври миналата година, ще съм радостен на разбера ако г-н Калфин е сменил позицията си от тогава, с което да е заслужил и вашата подкрепа.
От цитираните от вас вестници по-горе става ясно за позицията на г-н Вигенин и г-н Калфин относно “.бг” домейните, но за съжаление не мога да намеря нищо за подслушването. Ако наистина сте прав, че “за следенето в Интернет те се изказаха достатъчно ясно вчера”, то вестниците да пренебрегнали тази част. Заради това бихте ли бел така любезен да я предадете вие. Смяната на позицията на водачите на листата за евроизборите за такава чувствителна тема като следенето в интернет ще е прекрасна новина за целия български Интернет.
May 26th, 2009 at 2:03
Вени,
За Ивайло Калфин нищо не мога да кажа – за него нямам лични впечатления. Но за Кристиан Вигенин имам.
И впечатленията ми са такива, че …. за да не влизам тук в подробности, само ще ти кажа, че на твое място по-скоро бих се доверил на това, което вече ти сподели Калоян К. Цветков по-горе.
Не казвам, че Вигенин няма никакви качества – напротив, очевидно има такива, иначе нямаше да го търпят толкова дълго на толкова постове в политиката.
Обаче силата му изобщо не е в тази област, в която ти се опитваш да го използваш.
Разбира се, че на пресконференцията е казал каквото трябва да се каже. Нали затова сме в предизборна кампания. Нали затова е политик. (При политиците, и особено от една определена възраст надолу, днес едно е основното правило – “ако говориш каквото трябва, после ще можеш да правиш каквото ти хрумне.” И го правят!)
May 26th, 2009 at 18:41
Г-н Марковски, намерих дискусията с г-н Вигенин относно неговата позиция за следенето в Интернет:
http://www.facebook.com/profile.php?id=283600437&story_fbid=60378346901
Ето един цитат:
“Kristian Vigenin… Read More: Нито един от примерите, които даваш, не ме притеснява – кое от изброеното е проблем, ако нямаш какво да криеш?”
Прочетете цялата дискусия, ще се развам да разбера, че г-н Вигенин вече споделя обратното мнение и вижда проблема със следенето в интернет.
May 27th, 2009 at 1:42
Г-н Марковски,
Благодаря за подкрепата, доводите, с които го направихте, са валидни и всякакви опити да бъдат омаловажени намирам за некоректни. Мнението на г-н Сирков пропускам изобщо и той знае много добре защо. А що се отнася до твърденията на г-н Цветков: дискусията, за която споменава, изобщо не може да се смята за изразяване на мое официално становище – просто се опитвах да обясня, че освен следенето в Интернет има редица други по-големи заплахи, които се правим, че не виждаме.
Позицията ми по следенето в Интернет е същата като за спирането на достъпа до Интернет на нарушители – допустимо е, но след съдебно решение, а не по административен път.
По мобилните комуникации отново казвам, че служители от компаниите имат пълен достъп до данните от разговорите, достатъчно е да си отворите електронните фактури например, където всичко е изписано по минути и номера. Т.е. – за да не бъда разбран неправилно – това че МВР няма достъп, не значи, че сте защитени. Впрочем същото важи и за Интернет-операторите – данните от трафика са там и с тях би могло да се злоупотреби. Мобилни и стационарни камери ни записват по пътища, светофари и офиси, вече почти няма мобилен телефон без камера и всеки може да ви снима/запише във всеки един момент и т.н., и т.н.
Готов съм при удобен повод – може би след изборите – да организираме една дискусия по целия кръг от въпроси и да помислим заедно как този процес на превръщане на живота ни в Биг Брадър би могъл да се постави под контрол. Не съм оптимист обаче…
Поздрави,
Кристиан
May 27th, 2009 at 11:36
Мисля, че Калфин е твърдо за следенето в интернет. Като член на МС той е гласувал твърдо за тези промени. Всичко останало е лицемерие.
May 27th, 2009 at 13:14
Г-н Вигенин, след като не сте оптимист, че може да промените нещо, за какво сте ни в европейския парламент? Оптимист или не – преди сте имали възможност да подкрепите правата на интернет потребителите и не сте го направили. Гласуванията ви в ЕП достатъчно официални становища за позицията ви ли са? Защо да ви вярвам, че ще ще го правите в бъдеще, ако гласувам за вас?
Аргументите, с които се опитвате да защитавате позицията си издават неосмисляне на опасностите или опит да ни заблудите с елементарни примери. Накратко – МВР е по-опасно да притежава неконтролиран достъп до тези данни, защото концентрира информацията от всички комуникационни канали и разполага с възможност за (зло)употреба с държавна принуда. Примери за такива злоупотреби има много през последните години.
Наглите опити на министър Миков за получаване на още по-голям контрол компроментираха окончателно и партията, в чиято листа сте. Досегашните ви действия в ЕП и политиката на партията, която ви е издигнала показват единствено че на вас не може да се разчита и не заслужавате моето доверие и глас.
May 27th, 2009 at 13:39
Пейо,
изглежда и ти ставаш жертва на българския “феномен” – четеш, но тълкуваш не според написаното, а според това, което ти се иска ;)
Кристиан пише:
Готов съм при удобен повод – може би след изборите – да организираме една дискусия по целия кръг от въпроси и да помислим заедно как този процес на превръщане на живота ни в Биг Брадър би могъл да се постави под контрол. Не съм оптимист обаче…
Той говори за написаното от него по-горе – за това, че животът ни е превърнат в Биг Брадър. Което е факт. Още с момента на пускане на телефона, използване на кредитната карта, включването в Интернет, купуването на електронен билет за градския транспорт, маркирането на спирката, на която се качваш и слизаш и т.н.
Лично аз нямам съмнение, че както Вигенин, така и Калфин са добър избор за Европейския парламент. Да набъркваш техните личности в българските проблеми на МВР е най-малкото странно. Да не говорим, че и слагането под общ знаменател “политиката на партията” е също неточно – същата тази партия е назначила и шефа на ДАИТС, където проведохме кръгла маса, с твое участие, която на свой ред доведе до известна промяна в нагласите на определени хора.
Политиката не е привеждането на желаното в действителността, а на възможното. При условията, в които живеем, трябва да имаме предвид всички аспекти на живота, а не само нашите си. И на мен ми е криво за редица неща, случващи се у нас, но не се оставям те да повлияят на мисленето ми.
May 27th, 2009 at 13:39
Джинджър,
Вие може да си мислите каквото искате, но МС не е гласувал никакви промени – това си бяха текстове на депутатите в нашия Парламент.
May 27th, 2009 at 14:06
Някой от вас пускал ли си е името в Google? И какво открихте? Сигурно сте се убедили, че почти всяко Ваше действие оставя дигитална следа някъде – дали в интернет или във видео-архивите на някоя банка, заведение или административна сграда? Аз лично доста се стреснах, когато видях информацията за себе си. Вие по-добре от мен знаете, че всеки начинаещ хакер може да намери достъп до личните ми данни, достатъчно е веднъж да си купя самолетен билет по интернет…
Имаше едно предаване на bTV Репортерите, в което само за около час бяха преброени над 20 дигитални следи, които репортерката беше оставила, извършвайки действия, които всеки от нас прави на път за вкъщи, след работа – да изтегли пари, да напазарува, да се разходи до вкъщи, може би да пие по нещо набързо с някой приятел в съседното кафене…
Държавата има за задача да ни защитава, едва ли точно от нея трябва да се страхуваме най-много, това е моето мнение.
May 27th, 2009 at 17:07
Тони Русева,
Ако във всяко РПУ по всяко време могат да направят справка, без никой да им каже нищо, какво си вършил, познайте за колко време ще има стандартни такси от страна на полицаите за продажба на информацията на който иска? И това само защото тази информация е събрана на едно място!
А това, че интернет доставчика ми или пък мобилният оператор или пък банката ми има информация за мен, и достъпа до тази информация е пробит, както се намеква по-горе показва колко много по-лошо може да стане!
Събрана на едно място тази информация дава възможност за огромни злоупотреби!!!
May 27th, 2009 at 20:11
Стига толкова коментари.
Хората почват да си говорят помежду си, а не по същество.
Изглежда никой не прочете внимателно съобщението, особено в тази му част: Направихме го, защото споделят ценностите на организацията, а и защото не се занимават с Интернет конюнктурно, поради идващите избори.
May 31st, 2009 at 20:00
[...] им да станат депутати в Европарламента. Изрично подчертахме, че правим това в качеството им на наши членове, които [...]
December 11th, 2009 at 18:13
[...] им по въпроса.“, както и линкове към дискусия в блога на Вени Марковски, блога на Атанас Чобанов (от когото пък имам неприятни [...]
December 11th, 2009 at 18:19
[...] им по въпроса.“, както и линкове към дискусия в блога на Вени Марковски, блога на Атанас Чобанов (от когото пък имам неприятни [...]